Ułatwienia dostępu

  • Gminny portal E-usług
    Gminny portal E-usług
    Zapraszamy wszystkich mieszkańców do korzystania z cyfrowej platformy e-usług oraz płatności elektronicznych w naszej gminie

    Platforma eUsług przeznaczona jest dla mieszkańców, którzy chcą korzystać z usług jednostek samorządu terytorialnego drogą elektroniczną. Aplikacja ta udostępnia obywatelom dane urzędowe oraz umożliwia sprawną komunikację pomiędzy interesantem i pracownikiem urzędu. Platforma eUsług składa się z następujących modułów:
    1. Obsługa interesanta i spraw urzędowych
    2. Płatności – np. opłata za podatek od nieruchomości.

  • Pomoc żywnościowa w ramach Programu Fundusze Europejskie
  • Odpady mieszkalne
    Gminny system odbierania odpadów z nieruchomości niezamieszkałych

    Z dniem 1 stycznia 2024 r. (na mocy uchwały nr XL/404/23 Rady Miejskiej w Szamocinie z dnia 19 października 2023r. w sprawie odbierania  odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne). wszystkie nieruchomości niezamieszkałe, na których wytwarzane są odpady komunalne, ponownie trafią do gminnego systemu gospodarki odpadami. 

  • Smog
    Harmonogram wywozu śmieci dla zamieszkałych na 2024 rok
  • Smog
    Harmonogram wywozu śmieci dla firm na 2024 rok
  • Dożywianie dzieci w szkole

Ważne linki

Fundusze europejskie, projekty, inwestycje, czyste powietrze, RODO

Aktualności

Nowości, wydarzenia

GMINNY PUNKT KONSULTACYJNO-INFORMACYJNY PROGRAMU „CZYSTE POWIETRZE”

29 lipiec 2021

GMINNY PUNKT KONSULTACYJNO-INFORMACYJNY PROGRAMU „CZYSTE POWIETRZE”


     Informujemy, że w związku z zawartym aneksem do porozumienia z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu, dotyczącym wspólnej realizacji rządowego programu „Czyste Powietrze” w Urzędzie Miasta i Gminy Szamocin  został uruchomiony Punkt Konsultacyjno-Informacyjny w ramach Programu Priorytetowego „Czyste Powietrze”.

     Celem Programu “Czyste Powietrze” jest poprawa jakości powietrza oraz zmniejszenie emisji zanieczyszczeń poprzez  dofinansowanie wymiany nieefektywnych źródeł ciepła bądź poprawę ekektywności energetycznej budynków mieszklanych jednorodzinnych. Program skierowany jest do osób fizycznych będących właścicielami bądź współwłaścicielami  budynków mieszkalnych jednorodzinnych lub wydzielonych lokali mieszkalnych.

W punkcie konsultacyjnym Programu Czyste Powietrze:

  • Dowiesz się o Programie i zasadach składania Wniosku o dofinansowanie;

  • Znajdziesz materiały informacyjne o Programie Czyste Powietrze;

  • Sprawdzisz, czy się kwalifikujesz do udziału w Programie;

  • Uzyskasz pomoc w zakresie przygotowywania Wniosku o dofinansowanie,

  • Złożysz Wniosek o dofinansowanie w wersji papierowej;

  • Uzyskasz pomoc przy rozliczeniu przyznanego dofinansowania, przy poprawnym wypełnianiu wniosku o płatność oraz kompletowaniu wymaganych załączników.

Punkt konsultacyjny będzie przyjmował interesantów w następujących godzinach:

- we wtorki 10 00 - 15 00

- w czwartki          10 00 - 1500

    Konsultacje będą prowadzone osobiście, również po godzinach pracy

nr tel. 694 476 819

email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Informacje, jakie należy przygotować przed wizytą w Urzędzie Gminy w Regiminie w  celu uzyskania pomocy w wypełnieniu wniosku:

1) Dane właściciela nieruchomości (wnioskodawcy)– imię i nazwisko, PESEL, NIP (jeżeli wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą), telefon kontaktowy, adres zamieszkania, adres e-mail (potrzebny do założenia konta na Portalu Beneficjenta).

2) Informacje o współmałżonku Wnioskodawcy– imię i nazwisko, adres zamieszkania, PESEL

3) Informacje o pozostałych współwłaścicielach budynku/lokalu mieszkalnego– imię i nazwisko, adres zamieszkania,

4) Adres zamieszkania i adres do korespondencji Wnioskodawcy

5) Numer rachunku bankowego Wnioskodawcy (do wypłaty dotacji),

6) Numer księgi wieczystej nieruchomości,

7) Numer działki (zgodnie z danymi ewidencji gruntów i budynków),

8) Rok wystąpienia o zgodę na budowę/ zgłoszenia budowy (w przypadku braku posiadania takiej informacji przedział czasowy odzwierciedlający orientacyjnie rok wystąpienia o zgodę na budowę/zgłoszenie budowy),

9) Powierzchnia całkowita budynku/lokalu mieszkalnego [m2],

10) W przypadku, gdy w budynku/lokalu mieszkalnym prowadzona jest działalność gospodarcza należy podać:

    a) powierzchnię wykorzystywaną na prowadzenie działalności gospodarczej [m2],

    b) procent powierzchni przeznaczonej na działalność,

   c) liczbę miesięcy w roku wykorzystania powierzchni na prowadzenie działalności gospodarczej.

Uwaga: Jeśli wyliczony procent powierzchni przeznaczonej na prowadzenie działalności gospodarczej przekracza 30% powierzchni całkowitej budynku/lokalu mieszkalnego, przedsięwzięcie nie może być dofinansowane. 

Mamy nadzieję, że funkcjonowanie Gminnego Punktu konsultacyjno- informacyjnego Programu “Czyste Powietrze” zachęci Mieszkańców do skorzystania z dofinansowania m.in. do wymiany kotłów, przeprowadzenia prac termomodernizacyjnych, a w efekcie do poprawy jakości powietrza na terenie Miasta i Gminy Szamocin.

 

Zachęcamy do korzystania z Punktu !!!

 

Obowiązek zgłoszenia, czym ogrzewamy domy od 1 lipca 2021 r.

27 lipiec 2021

Obowiązek zgłoszenia, czym ogrzewamy domy od 1 lipca 2021 r.

 Od 1 lipca właściciele m.in. pieców i kominków będą musieli zgłosić ten fakt do urzędu gminy. Tego dnia rusza obowiązek składania deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.

Czym jest CEEB?
Najnowsza nowelizacja ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów powołuje Centralną Ewidencję Emisyjności Budynków (CEEB).  CEEB jest swoistym rejestrem, źródeł energii budynków, ale nie tylko. Ma także uwzględniać informacje na temat udzielonej pomocy publicznej w zakresie termomodernizacji i wymiany kotłów. W ewidencji znajdują się i informacje dotyczące przede wszystkim domów mieszkalnych, również lokale usługowe i budynki publiczne.

Obowiązki właścicieli:
W związku z powyższym właściciele, zarządcy nieruchomości mają obowiązek zgłoszenia źródeł ciepła o mocy do 1MW, które ogrzewają budynek oraz źródeł energii elektrycznej, wykorzystywanych do ogrzewania budynku. Czas, jaki został przewidziany na zgłoszenie to:
14 dni od pierwszego uruchomienia urządzenia lub instalacji w przypadku nowych źródeł ciepła.
12 miesięcy od ogłoszenia rozporządzenia na rejestrację w CEEB, w przypadku źródeł ciepła już pracujących. W przypadku zmiany źródła ciepła właściciel lub zarządca budynku lub lokalu ma 14 dni na złożenie nowej deklaracji. Deklaracje będzie można składać elektronicznie i pisemnie do burmistrza miasta i gminy. Za brak zgłoszenia lub przekroczenie dopuszczalnych terminów zgłoszenia będą groziły wysokie
 kary grzywny wymierzane na zasadach ogólnych kodeksu wykroczeń .

Jakie źródła ciepła trzeba będzie zgłosić?
Źródła ciepła, które będą podlegać obowiązkowi zgłoszenia do CEEB wskazano: sieć ciepłowniczą, kocioł grzewczy na paliwa stałe, piec kaflowy lub wolnostojący opalany paliwem stałym (węgiel, pellet, drewno), kominek na paliwo stałe, kocioł olejowy, gazowy podgrzewacz przepływowy lub/i pojemnościowy, kominek gzowy, grzejnik gazowy, nagrzewnicę gazową, promienniki gazowe, trzony kuchenne, piecokuchnię, kuchnię węglową, pompę ciepła, instalacje ogrzewania elektrycznego oraz kolektory słoneczne.

Kto będzie wpisywał dane do CEEB?
W Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków mają znaleźć się dane, które będą pochodzić nie tylko z deklaracji mieszkańców. Do CEEB będą również wpisywane informacje pochodzące z innych rejestrów, a także kontroli takie jak kontrole kominiarskie, kontrole przedsiębiorców prowadzone przez inspekcję ochrony środowiska, kontrole dotyczące gospodarowania ściekami czy odpadami, a nawet wskazane przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta w zakresie przyznanych świadczeń z pomocy społecznej lub innych form wsparcia finansowego ze środków publicznych.

 


Warto wiedzieć
Piękne góry w tle

Zakochaj się
w Gminie Szamocin

Na skróty

Pobierz aplikację mobilną
Gminy Szamocin

Promocja Gminy Szamocin

Filmy promujące Miasto i Gminę Szamocin

7254
Liczba mieszkańców
11
Liczba sołectw
125,46
Powierzchnia w km2