Ułatwienia dostępu

Skip to main content
  • Pomoc żywnościowa w ramach Programu Fundusze Europejskie
  • Odpady mieszkalne
    Gminny system odbierania odpadów z nieruchomości niezamieszkałych

    Z dniem 1 stycznia 2024 r. (na mocy uchwały nr XL/404/23 Rady Miejskiej w Szamocinie z dnia 19 października 2023r. w sprawie odbierania  odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne). wszystkie nieruchomości niezamieszkałe, na których wytwarzane są odpady komunalne, ponownie trafią do gminnego systemu gospodarki odpadami. 

  • Smog
    Harmonogram wywozu śmieci dla zamieszkałych na 2024 rok
  • Smog
    Harmonogram wywozu śmieci dla firm na 2024 rok
  • Gminny portal E-usług
    Gminny portal E-usług
    Zapraszamy wszystkich mieszkańców do korzystania z cyfrowej platformy e-usług oraz płatności elektronicznych w naszej gminie

    Platforma eUsług przeznaczona jest dla mieszkańców, którzy chcą korzystać z usług jednostek samorządu terytorialnego drogą elektroniczną. Aplikacja ta udostępnia obywatelom dane urzędowe oraz umożliwia sprawną komunikację pomiędzy interesantem i pracownikiem urzędu. Platforma eUsług składa się z następujących modułów:
    1. Obsługa interesanta i spraw urzędowych
    2. Płatności – np. opłata za podatek od nieruchomości.

  • Dożywianie dzieci w szkole

Aktualności

Nowości, wydarzenia

Uroczystości 1 i 3 maja w Szamocinie

06 maj 2020

Uroczystości 1 i 3 maja w Szamocinie

W piątek 01 maja 2020 roku oraz w niedzielę 3 maja 2020 roku w kościele parafialnym pod wezwaniem Najświętszej Maryi Panny Wspomożycielki Wiernych odbyły się msze święte o godzinie 10:30. W dniu 1 maja pod przewodnictwem księdza proboszcza Krzysztofa Madeckiego oraz księdza kanonika Franciszka Drosta i księdza wikariusza Przemysława Robaszkiewicza z okazji święta Patrona Miasta i Gminy Szamocin św. Jana Pawła II. Podczas mszy świętej uczestniczyło kilku przybyłych parafian oraz władze samorządowe Miasta i Gminy Szamocin oraz Powiatu Chodzieskiego. Po zakończeniu mszy delegacja władz: Burmistrz MiG Szamocin, Wiceburmistrz MiG Szamocin, Członek Zarządu Powiatu Chodzieskiego, Radny Powiatu Chodzieskiego wraz księżmi i klerykami złożyli wiązanki kwiatów w imieniu społeczności Miasta i Gminy Szamocin pod obeliskiem św. Jana Pawła II.

Natomiast w dniu 3 maja odprawiona została msza święta w intencji Ojczyzny i druhów strażaków, którą przewodniczył ksiądz kanonik Franciszek Drost w koncelebrze z księdzem proboszczem i księdzem wikariuszem. Jak co roku, ale bez wiwatów po mszy złożono wiązanki kwiatów i znicze pod Pomnikiem Wolności.

Delegacja w składzie: Burmistrz MiG Szamocin Eugeniusz Kucner wraz z żoną, Wiceburmistrz MiG Szamocin Renata Młynarczyk, ks. proboszcz Krzysztof Madecki, Członek Zarządu Powiatu Chodzieskiego Julian Hermaszczuk, Radny Powiatu Chodzieskiego Dariusz Rybarczyk. Przy pomniku byli także Radni MiG Szamocin Leszek Korpal i Sławomir Wołowicz. Na koniec z głośnika zabrzmiał Mazurek Trzeciego Maja.

  • Click to enlarge image P1010639.jpg
  • Click to enlarge image P1010640.jpg
  • Click to enlarge image P1010642.jpg
  • Click to enlarge image P1010644.jpg
  • Click to enlarge image P1010646.jpg
  • Click to enlarge image P1010651.jpg
  • Click to enlarge image P1010653.jpg
  • Click to enlarge image P1010654.jpg
  • Click to enlarge image P1010656.jpg
  • Click to enlarge image P1010659.jpg
  • Click to enlarge image P1010661.jpg
  • Click to enlarge image P1010665.jpg
  • Click to enlarge image P1010668.jpg
  • Click to enlarge image P1010669.jpg
  • Click to enlarge image P1010673.jpg
  •  

ARiMR: Wydłużone terminy naborów z PROW 2014-2020

30 kwiecień 2020

ARiMR: Wydłużone terminy naborów z PROW 2014-2020

Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, z powodu utrudnień związanych z pandemią koronawirusa, wydłużyła terminy naborów wniosków o przyznanie pomocy z PROW 2014-2020 na inwestycje chroniące przed ASF lub powodzią, a także w nawadnianie gospodarstw.

Do 17 czerwca 2020 r. przedłużony został termin na dostarczanie wniosków w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w środki zapobiegawcze, których celem jest ograniczenie skutków prawdopodobnych klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof”. Ta propozycja pomocy skierowana jest do dwóch grup odbiorców.

Pierwszą stanowią rolnicy, którzy zajmują się chowem lub hodowlą nie mniej niż 50 sztuk świń, i chcą zrealizować inwestycje chroniące ich gospodarstwa przed rozprzestrzenianiem się wirusa ASF. Na tego typu przedsięwzięcia mogą otrzymać maksymalnie 100 tys. zł, przy czym wysokość dofinansowania przyznanego przez ARiMR nie może przekroczyć 80 proc. kosztów kwalifikowanych zrealizowanej inwestycji. Pomoc można otrzymać m.in. na wykonanie ogrodzenia chlewni, utworzenie lub zmodernizowanie niecki dezynfekcyjnej, wyposażenie gospodarstwa w urządzenie do dezynfekcji.

Drugą grupą, do której kierowane jest wsparcie, są spółki wodne lub związki spółek wodnych, w których większość stanowią rolnicy posiadający grunty rolne. Na inwestycje w sprzęt do utrzymania urządzeń wodnych służących zabezpieczeniu gospodarstw rolnych przed zalaniem, podtopieniem lub nadmiernym uwilgoceniem spowodowanym przez powódź lub deszcz nawalny mogą one otrzymać maksymalnie 1 mln zł. Także w tym przypadku limit dofinansowania wynosi 80 proc. kosztów kwalifikowanych zrealizowanej inwestycji.

Z kolei rolnicy, którzy chcą ubiegać się w Agencji o dotację na inwestycje w nawadnianie gospodarstwa, mają teraz na to czas do 20 lipca 2020 r.

O pomoc, która realizowana jest w ramach działania „Modernizacja gospodarstw rolnych”, może wystąpić rolnik posiadający gospodarstwo o powierzchni co najmniej 1 ha i nie większe niż 300 ha, prowadzący działalność zarobkową w ramach produkcji zwierzęcej lub roślinnej, o czym ma świadczyć wykazany przychód w wysokości co najmniej 5 tys. zł, odnotowany
w okresie 12 miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku. Konieczna jest także obecność w krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności.

Dofinansowaniem z ARiMR mogą zostać objęte trzy kategorie inwestycji: ulepszające już istniejące instalacje nawadniające; powiększające obszar nawadniania; jednocześnie powiększające obszar nawadniania oraz ulepszające już istniejące instalacje. Wsparcie finansowe na jednego beneficjenta i jedno gospodarstwo wynosi maksymalnie 100 tys. zł, przy czym refundacji podlega 50 proc. kosztów poniesionych na realizację inwestycji (60 proc. w przypadku młodego rolnika).

W związku z ogłoszonym w Polsce stanem epidemii, która ograniczyła możliwość osobistego załatwiania spraw przez rolników w placówkach ARiMR, wnioski w obu naborach można przekazać do oddziałów regionalnych w następujący sposób: w formie dokumentu elektronicznego na elektroniczną skrzynkę podawczą, za pośrednictwem platformy ePUAP lub pocztą tradycyjną. Wnioski można również dostarczyć do specjalnych wrzutni, które ustawione są w placówkach terenowych Agencji.

Więcej informacji: www.arimr.gov.pl

Wsparcie dla osób doznających przemocy domowej

28 kwiecień 2020

Wsparcie dla osób doznających przemocy domowej

Informujemy, że cały czas działa całodobowa i bezpłatna Linia Pomocy Pokrzywdzonym +48 222 309 900. Dzięki niej można dostać skierowanie do konkretnego miejsca świadczenia pomocy lub od razu uzyskać pomoc specjalistów. Dyżury telefoniczne pełnią tu psycholog oraz prawnik. Pomoc świadczona jest także w języku angielskim, ukraińskim i rosyjskim. Pokrzywdzeni mogą też uzyskać połączenie i wsparcie za pośrednictwem komunikatora internetowego i poczty elektronicznej – wystarczy napisać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Telefonicznie można także skontaktować się od razu z wybranym ośrodkiem - wykaz i numery telefonów wraz z informacjami na temat rodzajów udzielanej pomocy dostępne są na stronie https://www.funduszsprawiedliwosci.gov.pl/. Należy jednak pamiętać, że wizyta w konkretnym punkcie możliwa jest po wcześniejszym umówieniu i uzyskaniu potwierdzenia możliwości przyjęcia w danej placówce.

Pokrzywdzeni mogą także skorzystać z nieodpłatnej pomocy psychologicznej, prawnej, a także innej niezbędnej pomocy, udzielanej przez specjalistyczne ośrodki wsparcia, których lista, wraz z danymi teleadresowymi, dostępna jest na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej: https://www.gov.pl/web/rodzina/bazy-teleadresowe; oraz przez bezpłatną aplikację „Twój Parasol”. Umożliwia ona uzyskanie wsparcia i niezbędnych informacji dotyczących przemocy domowej. Aplikację można pobrać za darmo na telefon poprzez Google Play i Apple Store.

Podajemy link do poradnika pt. „ Osobisty plan awaryjny”:

https://www.niebieskalinia.pl/attachments/article/6721/Osobisty_plan_awaryjny_poradnik_0.pdf



Źródło informacji:

Biuro Komunikacji i Promocji
Ministerstwo Sprawiedliwości

 

Tymczasowy profil zaufany

28 kwiecień 2020

 Tymczasowy profil zaufany

 Od 23 kwietnia 2020 roku Ministerstwo Cyfryzacji uruchomiło usługę tymczasowego profilu zaufanego. Skutki prawne tego rodzaju podpisu są takie jak przy stosowaniu zwykłego profilu zaufanego. Tymczasowy PZ ma za zadanie pomóc w czasie epidemii załatwianie różnych spraw urzędowych za pośrednictwem Internetu.

Tymczasowy PZ jest ważny trzy miesiące. Mogą go założyć osoby bez konta w odpowiednim banku i bez konieczności potwierdzenia w punkcie potwierdzającym.

Kolejne kroki zakładania tymczasowego profilu zaufanego.

Zakłada się go na portalu www.GOV.pl. Tam należy wybrać e-usługę „Załóż profil zaufany”, a w niej – tymczasowy profil zaufany. Następnie klika się przycisk „Załóż tymczasowy profil zaufany”. Od tego momentu system będzie prowadził dalej daną osobę.  

Konieczne jest:

- ustalenie danych do logowania, czyli podanie nazwy użytkownika, która będzie używana,

- podanie hasła, którym dana osoba będzie się później logować do systemów e-administracji.

Nazwę i hasło należy zapamiętać – nie należy tych danych podawać osobom postronnym. Te najważniejsze to niepodawanie nazwy i hasła postronnym osobom oraz wybór „nieoczywistego” hasła.

Hasło musi mieć minimum osiem znaków, w tym jedną dużą literę, jedną małą literę oraz jedną cyfrę lub jeden znak specjalny.

Nazwa użytkownika może zawierać duże i małe litery, cyfry oraz podkreślenie (_) i łącznik (–). Nie może za to zawierać polskich znaków, spacji oraz innych znaków specjalnych i kropki. Uwaga! Wielkość liter ma znaczenie.

 

W kolejnym etapie należy podać swoje dane:

  • pierwsze i drugie imię (o ile osoba je posiada),
  • nazwisko,
  • numer PESEL.

Następnie należy podać dane kontaktowe (adres e-mail, numer telefonu) i wybrać termin wideorozmowy. Trzeba się upewnić, że sprzęt jakim posługuje siadana osoba (telefon, tablet, laptop) ma kamerę i mikrofon. Bez tego rozmowa się nie uda.

Na stronie podano nazwy dwóch bezpłatnych aplikacji, z których można skorzystać.

System zapyta, w których porach dnia osoba zakładająca PZ może porozmawiać i zobaczyć się z urzędnikiem oraz potwierdzić swój tymczasowy profil zaufany.

Kolejny krok to podsumowanie wniosku, w którym należy sprawdzić wszystkie swoje dane i upewnić się, że są one prawidłowe, a następnie wysłać wniosek. Na podany numer telefonu przyjdzie kod autoryzacyjny, który należy wpisać w odpowiednie pole i kliknąć „Dalej”.

Na podany adres poczty elektronicznej przesłane zostaną dwie wiadomości:

  • pierwsza - potwierdzenie założenia konta w serwisie Profil Zaufany,
  • druga - potwierdzenie wysłania wniosku.

WAŻNE! W drugiej wiadomości zostanie podany numer wniosku, który będzie potrzebny podczas rozmowy z urzędnikiem – nie należy nikomu podawać tego numeru.

Urzędnik oddzwoni w terminie uzależnionym od liczby złożonych wniosków. Wideorozmowa z urzędnikiem powinna mieć następujący przebieg:

  1. Urzędnik zadzwoni i poda numer złożonego wniosku. Należy sprawdź, czy numer się zgadza z tym, który został wysłany przez system w potwierdzeniu. Jeśli tak, można kontynuować rozmowę.
  2. Na adres e-mail przesłany zostanie link do rozmowy video. Rozmowa odbędzie się za pomocą aplikacji wskazanej we wniosku. Należy kliknąć w przesłany link (w aplikacji Skype dodatkowo klika się w zielony przycisk Zadzwoń).
  3. Urzędnik poprosi o potwierdzenie, że dane we wniosku są prawdziwe i aktualne. Przedstawi zasady korzystania z tymczasowego profilu zaufanego i poprosi o okazanie dowodu tożsamości w taki sposób, by mógł przeczytać jego treść.  
  4. Jeśli cały proces przebiegnie pomyślnie, tymczasowy profil zaufany zostanie potwierdzony przez urzędnika. Potwierdzenie założenia PZ zostanie przesłane na adres e-mail.

 

Linki do stron z informacjami na temat tymczasowego PZ.

https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/tymczasowy-profil-zaufany--juz-jest

 

https://samorzad.pap.pl/kategoria/aktualnosci/nowa-e-usluga-tymczasowy-profil-zaufany


Pobierz aplikację mobilną
Gminy Szamocin

Promocja Gminy Szamocin

Filmy promujące Miasto i Gminę Szamocin

7254
Liczba mieszkańców
11
Liczba sołectw
125,46
Powierzchnia w km2