Ochrona Danych Osobowych
KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych.
-
Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych jest: Urząd Gminy w Szamocinie, ul. Plac Wolności 19, 64-820 Szamocin. Administrującym danymi osobowymi jest Burmistrz Miasta i Gminy Szamocin.
-
Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w zakresie działania Urzędu Miasta i Gminy w Szamocinie, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, może się Pani/Pan skontaktować się Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Urzędzie Miasta i Gminy Szamocin za pomocą adresu poczty elektronicznej: Jacek Popławski – IOD, ul. Plac Wolności 19, 64-820 Szamocin; e- mail: iodo@gminaszamocin.pl
-
Administrujący danymi osobowymi – Burmistrz Miasta i Gminy - przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie obowiązujących przepisów prawa, zawartych umów oraz na podstawie udzielonej zgody.
-
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu/celach:
-
wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Urzędzie Miasta i Gminy Szamocin;
-
realizacji umów zawartych z kontrahentami w Urzędzie Miasta i Gminy Szamocin;
-
w pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.
-
Podstawą przetwarzania danych osobowych są obowiązujące przepisy prawa w tym:
-
ustawy z dnia 08.03.1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r. poz. 994 z późn. zm.), w sprawach dotyczących zakresu działań i zadań wynikających z ustawy i prowadzonych postępowań administracyjnych;
-
w ramach zadań zleconych przez administrację rządową.
-
W związku z przetwarzaniem danych w celach o których mowa w pkt 4 odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
-
organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
-
inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Miastem i Gminą Szamocin przetwarzają dane osobowe dla których Administratorem jest Burmistrz Miasta i Gminy Szamocin;
-
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 4, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
-
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia:
-
prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
-
prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
-
prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym);
-
prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
-
prawo do przenoszenia danych;
-
prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
-
W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, z obowiązującym prawem.
-
Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi na niezgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych do organu nadzorczego (tj. Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 3, 00-193 Warszawa). Organ ten będzie właściwy do rozpatrzenia skargi z tym, że prawo wniesienia skargi dotyczy wyłącznie zgodności z prawem przetwarzania danych osobowych.
-
W sytuacji, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, podanie przez Panią/Pana danych osobowych Administratorowi ma charakter dobrowolny.
-
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.
-
Pani/Pana dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.