Ułatwienia dostępu

Skip to main content
Aktualności

Strefa artykułów

Zapoznaj się z materiałami, które dla Ciebie przygotowaliśmy.
29 lipiec 2024

Fundusz alimentacyjny okres świadczeniowy  2024/2025

Fundusz alimentacyjny

okres świadczeniowy  2024/2025

 Burmistrz Miasta i Gminy informuje, że wnioski o ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego na nowy okres świadczeniowy 2024/2025 trwający od 1 października do 30 września 2025 r. można składać:
·         drogą elektroniczną od 1 lipca 2024., 
·         formie papierowej od dnia 1 sierpnia 2024 r. w Urzędzie MiG Szamocin (pokój nr 9 ).

W okresie świadczeniowym 2024/2025 podstawą do ustalenia prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego jest rok bazowy 2023 a także wszelkie zmiany po nim zachodzące. Ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego uzależnione jest od spełnienia kryterium dochodowego. Świadczenia z funduszu alimentacyjnego przysługują, jeżeli dochód rodziny w przeliczeniu na osobą w rodzinie nie przekracza kwoty 1209 zł W przypadku gdy dochód rodziny w przeliczeniu na osobę w rodzinie przekracza kwotę 1209 zł świadczenie przysługuje w formie złotówka za złotówkę. W przypadku gdy wysokość świadczenia z funduszu alimentacyjnego przysługującego danej osobie uprawnionej , jest niższa niż 100 zł świadczenie to nie przysługuje.

UWAGA!

W trakcie pobierania świadczenia z funduszu alimentacyjnego należy zgłaszać każdą zmianę sytuacji rodzinnej, dochodowej lub inne zmiany mogące mieć wpływ na prawo do pobrania świadczeń (np. zmiany w liczbie członków rodziny, zmiany stanu cywilnego, zmiany związane z uzyskaniem nowego źródła dochodu lub jego utraty, zaprzestanie nauki w szkole lub szkole wyższej, zmiana miejsca zamieszkania)

Niepoinformowanie instytucji wypłacającej świadczenia z funduszu alimentacyjnego może skutkować powstaniem nienależnie pobranych świadczeń , a w konsekwencji koniecznością ich zwrotu wraz z ustawowymi odsetkami.

 

19 lipiec 2024

Odpady komunalne - nieruchomosci niezamieszkałe

Informacja o  zamiarze przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne.

Zgodnie z art. 6c ust.3c  ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2024 poz. 399 ze zm.) Burmistrz Miasta i Gminy Szamocin informuje o zamiarze przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne na okres  od 01 stycznia 2025 r. do 31 grudnia 2025 r.

W związku z powyższym wyznacza się termin  do dnia  30.09.2024 r. (tj. nie krótszy niż 60 dni o daty zamieszczenia niniejszej informacji  na:

1)   odwołanie przez właściciela nieruchomości oświadczenia o wyłączeniu się
z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez gminę, jeżeli nieruchomość jest wyłączona z tego systemu na podstawie tego oświadczenia;

2)   złożenie przez właściciela nieruchomości oświadczenia spełniającego wymagania, o których mowa w art. 6c ust. 3a ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach  , o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez gminę, jeżeli właściciel nieruchomości jest objęty tym systemem

3)   oświadczenia o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego  przez gminę, w przypadku nieruchomości na której nie zamieszkują mieszkańcy i która powstała w trakcie obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych – w terminie 60 dni od dnia powstania takiej nieruchomości wraz ze wskazaniem przedsiębiorcy, z którym zawarł umowę na odbiór odpadów komunalnych oraz dołączy do oświadczenia kopię tej umowy, pod rygorem nieskuteczności oświadczenia. 

Oświadczenia, o których mowa powyżej, są skuteczne od dnia 01.01.2025 r. tj. od dnia, w którym zacznie obowiązywać następna umowa na odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy i nie mogą być odwołane przez okres obowiązywania tej umowy tj. do 31.12.2025 r.

UWAGA!

Pisemne oświadczenia wraz kopią umowy należy składać w terminie do dnia 30.09.2024 r. na adres: Urząd Miasta i Gminy Szamocin, ul. Plac Wolności 19, 64-820 Szamocin. 

 

Druk oświadczenia do pobrania znajduje się na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy Szamocin: http://bip.gminaszamocin.pl à zakładka Gospodarka odpadami, na stronie internetowej Urzędu Miasta i Gminy Szamocin https://www.gminaszamocin.pl à zakładka  Aktualności – „Informacja o zamiarze przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego”.