Ułatwienia dostępu

Skip to main content
  • Gminny portal E-usług
    Gminny portal E-usług
    Zapraszamy wszystkich mieszkańców do korzystania z cyfrowej platformy e-usług oraz płatności elektronicznych w naszej gminie

    Platforma eUsług przeznaczona jest dla mieszkańców, którzy chcą korzystać z usług jednostek samorządu terytorialnego drogą elektroniczną. Aplikacja ta udostępnia obywatelom dane urzędowe oraz umożliwia sprawną komunikację pomiędzy interesantem i pracownikiem urzędu. Platforma eUsług składa się z następujących modułów:
    1. Obsługa interesanta i spraw urzędowych
    2. Płatności – np. opłata za podatek od nieruchomości.

  • Pomoc żywnościowa w ramach Programu Fundusze Europejskie
  • Odpady mieszkalne
    Gminny system odbierania odpadów z nieruchomości niezamieszkałych

    Z dniem 1 stycznia 2024 r. (na mocy uchwały nr XL/404/23 Rady Miejskiej w Szamocinie z dnia 19 października 2023r. w sprawie odbierania  odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne). wszystkie nieruchomości niezamieszkałe, na których wytwarzane są odpady komunalne, ponownie trafią do gminnego systemu gospodarki odpadami. 

  • Smog
    Harmonogram wywozu śmieci dla zamieszkałych na 2024 rok
  • Smog
    Harmonogram wywozu śmieci dla firm na 2024 rok
  • Dożywianie dzieci w szkole

Aktualności

Nowości, wydarzenia

Tymczasowy profil zaufany

28 kwiecień 2020

 Tymczasowy profil zaufany

 Od 23 kwietnia 2020 roku Ministerstwo Cyfryzacji uruchomiło usługę tymczasowego profilu zaufanego. Skutki prawne tego rodzaju podpisu są takie jak przy stosowaniu zwykłego profilu zaufanego. Tymczasowy PZ ma za zadanie pomóc w czasie epidemii załatwianie różnych spraw urzędowych za pośrednictwem Internetu.

Tymczasowy PZ jest ważny trzy miesiące. Mogą go założyć osoby bez konta w odpowiednim banku i bez konieczności potwierdzenia w punkcie potwierdzającym.

Kolejne kroki zakładania tymczasowego profilu zaufanego.

Zakłada się go na portalu www.GOV.pl. Tam należy wybrać e-usługę „Załóż profil zaufany”, a w niej – tymczasowy profil zaufany. Następnie klika się przycisk „Załóż tymczasowy profil zaufany”. Od tego momentu system będzie prowadził dalej daną osobę.  

Konieczne jest:

- ustalenie danych do logowania, czyli podanie nazwy użytkownika, która będzie używana,

- podanie hasła, którym dana osoba będzie się później logować do systemów e-administracji.

Nazwę i hasło należy zapamiętać – nie należy tych danych podawać osobom postronnym. Te najważniejsze to niepodawanie nazwy i hasła postronnym osobom oraz wybór „nieoczywistego” hasła.

Hasło musi mieć minimum osiem znaków, w tym jedną dużą literę, jedną małą literę oraz jedną cyfrę lub jeden znak specjalny.

Nazwa użytkownika może zawierać duże i małe litery, cyfry oraz podkreślenie (_) i łącznik (–). Nie może za to zawierać polskich znaków, spacji oraz innych znaków specjalnych i kropki. Uwaga! Wielkość liter ma znaczenie.

 

W kolejnym etapie należy podać swoje dane:

  • pierwsze i drugie imię (o ile osoba je posiada),
  • nazwisko,
  • numer PESEL.

Następnie należy podać dane kontaktowe (adres e-mail, numer telefonu) i wybrać termin wideorozmowy. Trzeba się upewnić, że sprzęt jakim posługuje siadana osoba (telefon, tablet, laptop) ma kamerę i mikrofon. Bez tego rozmowa się nie uda.

Na stronie podano nazwy dwóch bezpłatnych aplikacji, z których można skorzystać.

System zapyta, w których porach dnia osoba zakładająca PZ może porozmawiać i zobaczyć się z urzędnikiem oraz potwierdzić swój tymczasowy profil zaufany.

Kolejny krok to podsumowanie wniosku, w którym należy sprawdzić wszystkie swoje dane i upewnić się, że są one prawidłowe, a następnie wysłać wniosek. Na podany numer telefonu przyjdzie kod autoryzacyjny, który należy wpisać w odpowiednie pole i kliknąć „Dalej”.

Na podany adres poczty elektronicznej przesłane zostaną dwie wiadomości:

  • pierwsza - potwierdzenie założenia konta w serwisie Profil Zaufany,
  • druga - potwierdzenie wysłania wniosku.

WAŻNE! W drugiej wiadomości zostanie podany numer wniosku, który będzie potrzebny podczas rozmowy z urzędnikiem – nie należy nikomu podawać tego numeru.

Urzędnik oddzwoni w terminie uzależnionym od liczby złożonych wniosków. Wideorozmowa z urzędnikiem powinna mieć następujący przebieg:

  1. Urzędnik zadzwoni i poda numer złożonego wniosku. Należy sprawdź, czy numer się zgadza z tym, który został wysłany przez system w potwierdzeniu. Jeśli tak, można kontynuować rozmowę.
  2. Na adres e-mail przesłany zostanie link do rozmowy video. Rozmowa odbędzie się za pomocą aplikacji wskazanej we wniosku. Należy kliknąć w przesłany link (w aplikacji Skype dodatkowo klika się w zielony przycisk Zadzwoń).
  3. Urzędnik poprosi o potwierdzenie, że dane we wniosku są prawdziwe i aktualne. Przedstawi zasady korzystania z tymczasowego profilu zaufanego i poprosi o okazanie dowodu tożsamości w taki sposób, by mógł przeczytać jego treść.  
  4. Jeśli cały proces przebiegnie pomyślnie, tymczasowy profil zaufany zostanie potwierdzony przez urzędnika. Potwierdzenie założenia PZ zostanie przesłane na adres e-mail.

 

Linki do stron z informacjami na temat tymczasowego PZ.

https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/tymczasowy-profil-zaufany--juz-jest

 

https://samorzad.pap.pl/kategoria/aktualnosci/nowa-e-usluga-tymczasowy-profil-zaufany


Pobierz aplikację mobilną
Gminy Szamocin

Promocja Gminy Szamocin

Filmy promujące Miasto i Gminę Szamocin

7254
Liczba mieszkańców
11
Liczba sołectw
125,46
Powierzchnia w km2